Monday, September 17, 2007

Austin, Texas

Noen ganger finner man steder man aldri trodde eksisterte, Austin er et slikt sted, i hjertet av Texas. Den har rundt en million innbyggere, og er hovedstaten i Texas, USAs 16 stoerste by. Det er en groenn lunge, et pusterom og et kulturmekka i USA. Du finner et rikt musikk og filmmiljoe, og mange innbyggere har tatt sitt eget slagord for byen "Keep Austin Weird". Den er weird paa en god maate, en alldeles nydelig maate, dette er en by jeg gleder aa komme tilbake til.

Utgangspunktet for turen var for aa se bandet "Co-Pilot", for meg ogsaa en anledningen til aa moete nye mennesker. Ja, samt se Austin. Dette var nok det stedet jeg hadde hoyest forventinger til, og alle ble oppfylt, selv om en helg er noe kort. Konserten var gulle god, og jeg fikk filmet den. Saa var det menneskene, og hva kan jeg si? Flotte, morsomme, snille og gjestfrie. Gleder meg til aa moete dem alle igjen.

Loerdagen ble startet med aa se R.Kellys rapopera "Trappen in the Closet", crapoepra er nok mer dekkende, ufrivllig morsomter den ogsaa. Etter mye latter paa R.Kellys bekostning, bar det paa en herlig liten grillresturant. Der inntok vi en herlig lunsj, mens skillpadder og Deliverancelandskapet bergtok oss. Resten av kvelden ble brukt til aa henge ut i Austin, sjekket ut parker, the sites, musikksjappe og tidenes beste videobutikk. Det ble et Roky Erickson livealbum, INLAND EMPIRE (2 disk special edition) og The Killing paa meg. Vi rundet av med et fantastisk godt stykke meksikansk maaltid paa Trudys, en fin avsluttning paa en hearlig dag.


Erin & Derek viser stolt frem Trapped in the Closet p.13-23

Soendagen ble det adjoe og paa gjennsyn, kattene fikk sin kos, hele 4 av dem eid av Erin og Derek. Donnie og Sara dro til New York, og dem blir det gjennsyn med om to uker. Jepp, vi er invitert til Joseph Arthurs(amerikansk singer/songgwriter/kunster) aapning av Museum of Modern Arthur. (Yes! Yes! Yes!) Uansett, etter aa ha sagt adjoe, dro vi ned paa en herlig liten frokostplass kalt Star Seeds Cafe. God gammeldags diner, med baaser, sjarm og servitoer som gir deg paafyll paa paafyll av den herligste kaffe. Det var litt trist aa dra derfra, men eg kommer tilbake.

Torah Torah

2 comments:

Kamilla said...

Nu har også jeg billett. Velkommen til julefeiring i Maxaranguape:)
Jeg blir bra 1. november til 1. mars.

Morty said...

takker og bukker, og blir bra igjen. Ja, du maa bli bra igjen.