Monday, October 22, 2007

Austin II - At The Maker Faire

Saa vendte vi tilbake til Austin, godt muligens det rareste stedet i USA. Rart paa en sunn maate. Fortsatt er mottoet "Keep Austin Weird", men denne gangen en sunn blanding av hippier, freaks og geeks. Velkommen til Maker Faire 2007!


Nerdheaven! Maker er et magasin for svorne hobbyfans, da alt som kan hobby kalles. Ja, fra strikking, katapulter, gitarbygging og hacking. Ja, saann datahacking. Uansett, Maker Faire i Austin samler alt paa et sted. Himmel for noen, helvette for andre.



Jeg hadde en viss frykt at dette skulle bli haandarbeidhelvette, hvor rabiate kvinner utstyrt med strikkepinner angriper sansene mine. Men det var saa meget mer, og det viste seg at haandarbeid skulle bli det mest interessante. Jeg vet, sjokkerende. Av alt haandarbeid her i verden, sikter jeg til brodering! Jenny Hart klarte aa aapne mitt hjerte for denne kunsten, det er vel heller ikke alle som har brodert Iggy Pop, Bill Hicks & Syd Barrett. Fascinerende foredrag, ja, om brodering. Jeg vet, det er sjokkerende!



http://www.jennyhart.net/


Utover brodering, fant jeg et genuint freakshow. Dverger, vortemann og krepsekvinne gjoer Morten glad. Jeg kjoepte ogsaa et trykk med ugler, fikk elektrisk stoet og smakte kaktusrootbeer. Foroevrig endelig et rootbeer jeg likte. Juhu. Jeg saa ogsaa en mann som hadde et instrument, som spiller paa radioboelger fra verdensrommet. Fikk med noen gyselig googlesokker, og saa tidenes daarligste fremtreden fra noen stuntvideoskapere. Earlig talt, det var saa daarlig at jeg ble irritert! Ja, samt en strikkende trommis.



Kvelden ble avrundet med legendarisk god indisk mat, etter jeg hadde krevd noe med nanbroed og karri i en uke. Ettfulgt av genial iskrem paa Amy's Ice Creams, hvor jeg noet en vidunderlig Guinnesiskrem. Ja, det legendariske brygget. Nam. Nesten som kaffeiskrem, bare mildere. Austin rocks!


Morgenen etter skal det andre foelget ha nok en dag paa Makers Faire, men vi moetes for frokost, en meksiansk frokost. Gigantisk omelette dekket av ost og salsa, ved siden av boenner, ris og tortilla. Etterfulgt av kaffe hos Joes, hvor biene surrer over soete bakverk og kaffen smaker himmelsk. Nyt den under trear og drivende skyver. Ah. Austin rocks!



Etterpaa dro Judah og jeg til en day of the dead butikk, ingenting med zombiefilm aa gjoere, men meksikansk tradisjon. Mye fint. Etterpaa ville jeg se Uncommon Objects, en fantastisk brukthandel, hvor du finner mangt. Fant noen kamera Brom ville likt, og en shriner hatt jeg nesten kjoepte. Jeg kunne godt kjoept hele butikken, virkelig en helligdom av et sted.


http://www.uncommonobjects.com/



Dette innlegget kommer litt sent, beklager saa meget. Men foelg med, foelg med. Halloween er like rundt hjoernet, og Morten har gjort sin foerste jackolantern. BOOOOO!!!!

6 comments:

judah said...

I have no idea what you're saying... except that I see "nerdheaven"...and I am laughing.

Kamilla said...

Jeg vil også! Ta meg med!

(jeg fant en fin ugle til deg, den er på bloggen min:)

Ujevne tanker said...

Du gjør så mye moro! Ta meg med neste gang?
Og - kommer du snart hjem igjen?

Traveling M. said...

judah:

Heaven for some, hell for others!!! Hows jack-o-lantern? :)


kamilla:

Takker, bukker, nikker og neier for ugle :)


anett:

Ta med i jack-o-lanternbaggen min!


Okay, jeg er gire paa halloween!!!

Ujevne tanker said...

Hehehe! DU av alle er gira på kjøpefæsten? ;-)

judah said...

Jack-0-lantern is good...everyone at work loves him. He is ready to come home and see his smaller pumpkin friend.